סדנת גינון ביתי וסדנת בונסאי

על פניו נראה שאין קשר בין סדנת גינון ביתי לבין סדנת גידול בונסאי.
ובכן, זה בחלקו נכון.
לגינון ביתי וגידול בונסאי יש היבטים משותפים אך בנוסף להם לגידול בונסאי יש ייחוד שאין שני לו.  
אלו מביניכם שרוצים לדעת קצת יותר על שני נושאים אלו, הכתבה הזו בשבילכם.

טרנד ה DIY (Do It Yourself)

הטרנד לעשות דברים לבד  קיבל תנופה משמעותית בעשורים האחרונים מסיבות אידיאולוגיות אקולוגיות, מסיבות כלכליות ולשם הנאה ובילוי בשעות הפנאי.

התחזקות המגמה של בילוי בבית והשקעה בחוויה הביתית יחד עם נגישות המידע ברשת ובסדנאות מקומיות יצרו סטינג (setting) מושלם לפריחת הטרנד.

מגוון התחומים בהם אפשר להתנסות ולבצע עצמאית הוא עשיר, החל ממחזור רהיטים ושינוי הייעוד שלהם, יצירה של מוצרים לשימוש עצמי כמו מוצרי קוסמטיקה והיגיינה, שיפוץ ביתי וריענון המראה שלו, ועד גינון ביתי.
כל נושא כזה הוא עולם בפני עצמו.

אדנית

סדנת גינון ביתי – מה זה?

המשיכה לצמחיה ומגע עם האדמה יחד עם רצון לדעת איך לגדל צמחים ולהתנסות בזה לבד כעיסוק פנאי הם בוודאי מהשיקולים העיקריים בהחלטה להצטרף לסדנת גינון ביתי וזה לא משנה אם אתם גרים בכפר או בעיר, בבית פרטי או דירה.

האפשרויות לגידול צמחים מגוונות: הדרך הישנה והמוכרת לנו היא גידול באדמה ויש אופציות נוספות כמו גידולים במצע מנותק (כמו עץ בונסאי למשל), גידולים הידרופוניים וגידולים תלויים.
בסדנת גינון ביתי תלמדו על גידול צמחים וירקות כצמחים בודדים שתולים בעציץ, אדנית או בערוגות בגינת ירק.

 
כמו כן תקבלו את כל המידע הנדרש לטיפוח הצמח והבריאות שלו ושמירה על החיות (vitality) שלו החל מהמצע לשתול בו, איך לשתול אותו, איפה למקם אותו בבית או בגינה, כמה שמש הוא צריך, כמה לדשן ולהשקות אותו, איך לזהות אם הוא סובל ממזיקים או מחלה ולטפל בהתאם וכן איך לקחת בחשבון את עונות השנה בתהליך הטיפול כולו. 

סדנה לגידול ואימון בונסאי

סדנה לאימון בונסאי למעשה כוללת בתוכה את כל המידע על גידול צמחים ועוד הרבה יותר. בסדנה תלמדו איך לטפל בצמח ולשמור על הבריאות והחיוניות שלו כי בונסאי הוא בראש ובראשונה צמח, אלא שגידול בונסאי נבדל מגינון רגיל בהיבט האומנותי שבו.

עץ בונסאי על מנת שיקרא כך נדרש לענות על קריטריונים מוגדרים שכוללים את צורת העץ סגנון העיצוב וצורת העציץ שלו. להלן כמה דוגמאות:

בונסאי פיקוס נריפוליה
בונסאי פורטולקריה אפרה
בונסאי פיקוס מקרוקרפה
בונסאי מיקרוקרפה רטוסה

היתרונות של גידול עץ בונסאי

העיסוק בבונסאי הוא תחביב מהנה לשעות הפנאי, מאתגר ומפתח את הסבלנות, את המוטוריקה העדינה, היצירתיות, ההתבוננות והשקט הפנימי.

בחוקי עיצוב הבונסאי מוטמעים רעיונות מתרבות המזרח, זן ומינימליזם ומכיוון שכך עיסוק זה הוא למעשה הרבה מעבר לתחביב, הוא גם מפגש עם רעיונות רוחניים ומודעות.   

אני באמת מאמין שכל מי שמצליח לגדל צמחים יפה מראה וירקות בריאים וטעימים הוא סוג של אומן עם “אצבעות ירוקות”.

אצבעות כאלה חשוב שיהיו גם למי שעוסק בבונסאי ובכול זאת, בעיני, בונסאי זה משהוא אחר. בונסאי זה משהו מיוחד.

אני כנראה משוחד..

גנים יפניים

שתפו:

מאמרים אחרונים מהבלוג

דברו איתנו

סל קניות
Start typing to see products you are looking for.
×