טיפוח פיקוס גרין איילנד

פיקוס גרין איילנד הוא סוג מיוחד של עץ בונסאי. הוא מתאפיין בעלים ירוקים מבריקים ומעוגלים. כבונסאי הוא משדר אלגנטיות ומינימליזם. אמנות הבונסאי מתמקדת בגידול עצים וצמחים בצורה השומרת על הצמח בגודל ננסי על ידי גיזום קפדני של שורשיו וענפיו.

מטרת פיתוח הבונסאי היא ליצור צורות אסתטיות ונעימות תוך שימוש בזנים רבים ומגוונים של עצים ושיחים.

בונסאי פיקוס גרין איילנד

בצורתו המיניאטורית לוכד בונסאי הפיקוס את צורתו בטבע אך בגודל קומפקטי. שיח פיקוס נכנס תחת הקטגוריה של זני פיקוס שהם כולם צמחים שמקורם בארצות טרופיות.

הפופולאריות של הפיקוס כעץ בונסאי נובעת מעמידותו הגבוהה וחוזקו. מבנה שורשי האוויר שלו יוצרים מראה מיוחד מאוד והקונטרסט של הגזע עם העלים בעלי הגוון העמוק מוסיפים ייחודיות וקסם טרופי לכל חלל בו הם נמצאים.

למסתקרנים, משתלה יפנית מציעה סוגים שונים של בונסאי פיקוס גרין איילנד. משתלות בונסאי מתמחות בגידול זני בונסאי שונים ומעניקים הדרכה מלאה המבטיחה צמיחה בריאה ועיצוב אמנותי ייחודי.

פיקוד גרין איילנד

איך לטפל בפיקוס גרין איילנד?

כאמור, זהו זן מאוד פופולארי כבונסאי. ניתן לגדל אותו בבית ובחוץ וקל יחסית לטפל בו. כעץ ממוצא טרופי הפיקוס אוהב לחות אך לא רטיבות. חשוב להשקותו ביסודיות כאשר חשים שהסנטימטר העליון של האדמה יבש למגע.

כמו-כן, יש להקפיד על ניקוז כדי למנוע הצטברות של מים.
בונסאי הפיקוס מעדיף אור אך לא שמש ישירה שעלולה לחרוך את העלים. הפיקוס מעדיף טמפרטורות חמות, וכדאי להרחיקו מפתחי מיזוג אוויר.

חשוב להשתמש בדשן בעל הרכב מאוזן אחת לשבועיים בעונת הגידול (אביב עד סתיו). בחודשי החורף אפשר להפחית את הדישון.

יש לגזום אותו באופן קבוע כדי לשמור על גודלו ועל צורתו. מומלץ להשתמש בכלי גיזום ייעודי חד כדי לבצע חתכים נקיים ולהימנע מפגיעה בעץ.

את הפיקוס יש להעביר לעציץ חדש כל שנתיים שלוש כדי למנוע הסתבכות של השורשים. הכי טוב לבצע שתילה מחדש בחודשי האביב, ממש לפני שהעץ נכנס לעונת הגידול שלו.

כדי להתחיל בגידולו כדאי לבחור בזמן הטוב ביותר, באביב או בתחילת הקיץ. במהלך תקופה זו הצמח גדל באופן פעיל.
כדאי גם להיעזר באביזרים המתאימים לעיצוב בונסאי, כגון חוטי ליפוף, כלי עבודה, ביניהם מזמרת כוח, מזמרת יד, מספרי פרפר, כלי שתילה, דשנים, הדברה ומצעי שתילה.

לסיכום, פיקוס גרין איילנד הוא בונסאי בעל יופי מרהיב הידוע בעלווה השופעת שלו. עם עליו הירוקים וגידולו החינני, חובבים ומקצוענים נהנים לצאת איתו למסע של גילוי ויצירתיות.


כל אחד מזני הפיקוס מציע יופי וקסם ייחודיים משלו, מה שהופך אותם לבחירות מצוינות עבור כל קולקציית בונסאי.

בין אם רוכשים אותם או מגדלים באופן עצמאי, עצים אלו מביאים שפע של שמחה ויופי לבית, לגינה או לכל מקום בו הם מוצבים.

שתפו:

מאמרים אחרונים מהבלוג

דברו איתנו

סל קניות
Start typing to see products you are looking for.
×