בונסאי – עצים אמנותיים

בונסאי היא אמנות גידול עצים השומרת על העץ בממדים זעירים על ידי גיזום קפדני של שורשיו וענפיו. מקור ההשראה לאומנות הבונסאי הוא נופי הטבע ביפן, עצים אשר גדלו בנקיקי הסלעים בהרים הגבוהים ונשארו בממדים ננסיים בשל תנאי הגידול הקשים.

אמנות הבונסאי תפסה יותר ויותר מקום בעולם המערבי, הן בין אלו אשר ביקשו ללמוד את אומנות עיצוב הבונסאי, והן בין אלו אשר רצו להכניס את הטבע אליהם הביתה, בדוגמת עץ בונסאי אסתטי ויפהפה. עץ בונסאי לבית משדרג את מראהו ומוסיף לאווירה.

במשתלת בונסאי ארט עושים משלוחי עצי בונסאי , ואם אתם מחפשים מתנה לחג, ליום הולדת או לכל אירוע, זה הפתרון המושלם.

סוגי עצים וסגנונות עיצוב

ישנם סוגי עצים שמתאימים יותר לעיצוב כבונסאי והם יהפכו לבונסאי כאשר יעברו עיצוב וטיפוח מתאימים, הכוללים גיזום העלווה, גיזום השורשים, כיוון הענפים ועוד. עצי הבונסאי שומרים על ממדיהם הקטנים בזכות תהליכי גיזום השורשים והעלווה הקפדניים ובשל העובדה שהם שתולים בתוך עציץ או כלי שמגביל את התפשטות השורשים ובכך מאטים את קצב צמיחת העץ. 

כלים לבונסאי עשויים לרוב מקרמיקה ומעץ. כשבוחרים עץ לבונסאי, כדאי להתאים את סגנון העיצוב לסוג העץ. ישנם סוגי עצי בונסאי שיהיו עמידים יותר בפני מזיקים ומחלות ויגיבו טוב לגיזום. 

מוצלחים ביותר הם עצים עם עלווה קטנה, ובעלי גזע עבה ומחוספס, למשל עץ זית מעוצב כבונסאי. עיצוב עץ זית הוא פופולרי מאוד ואפשרי לרוב במספר סגנונות.

שיקול נוסף בבחירת סוג העץ לאימון ועיצוב בונסאי הוא תנאי האקלים בארץ. רצוי לבחור עץ שטוב לו לחיות בארץ כמו למשל בונסאי פיקוס או בונסאי ברוש.

משתלה יפנית
עץ בונסאי אולמוס קטן עלים

רוצים ללמוד כיצד לגדל עץ בונסאי?

שילוב של עץ בונסאי בגינה או במרפסת נעשה שכיח במחוזותינו. אם אתם רוצים ליצור את העץ שלכם בעצמכם משלבי העיצוב הראשונים תוכלו להירשם לקורסים או סדנאות לקבוצות קטנות וללמוד על כל שלבי התהליך.

הלמידה על גידול ועיצוב עץ בונסאי כוללת היכרות עם כללי גידול וטיפוח בסיסיים, היכרות שהיא הכרחית על מנת לזהות את צרכי העץ לטפל בו בהתאם לצורך ולשמור על הבריאות והחיוניות שלו.

שתפו:

מאמרים אחרונים מהבלוג

דברו איתנו

סל קניות
Start typing to see products you are looking for.
×