עציץ בונסאי: פתח לעולם מיסטי עשיר

למרות שעצי בונסאי מקושרים תמיד ליפן, בפועל מקורם בסין. הבונסאי הם עצים מיניאטוריים, קלים לטיפול ומהווים תוספת יפיפייה לכל בית. עצי בונסאי גדלים בעציצים קטנים או במיכלים. קיימות שיטות שונות לגידול בונסאי, חלקן דורשות הרבה סבלנות וחלקן מביאות תוצאות מיידיות. על בונסאי אתם מוזמנים לקרוא במאמר שלפניכם.

בונסאי

סוגים של בונסאי

קיימים סוגי בונסאי רבים הנבדלים זה מזה בצורתם, גודלם, בעלים שלהם, כשלכל אחד יש את המראה שלו ואת המאפיין הייחודי שלו. כשנכנסים אל משתלת בונסאי בה ניתן לרכוש חלק מאוסף פרטי של עצי בונסאי, ניתן להתרשם מהשפע המדהים של העיצובים והסגנונות. 

מי שמחפש מתנה מקורית ומקסימה לכבוד החג לעובדים, כדאי לו להיכנס אל משתלה יפנית ולשמח את העובדים בעץ בונסאי. הם כל-כך ייהנו מהמתנה. לשים את העץ בבית או בגינה ולהתבונן ביופי הזה, דוגמת העץ שבטבע, אצלם בתוך הבית.  

מתנה נפלאה נוספת היא שובר השתתפות סדנאות לקבוצות קטנות. כמה שעות גיבוש של צוותי עבודה או מחלקה. חוויה מרגשת באימון בונסאי כשבסוף הסדנא לוקח כל אחד מהמשתתפים את העץ שעיצב הביתה. 

עיצוב בונסאי

טעות נפוצה היא שעצי בונסאי הם עצים שהונדסו גנטית להיות קטנים. עצי בונסאי הם עצים רגילים המאומנים בטכניקות גידול, גיזום וחיווט שונות השומרות עליהם קטנים. מינים שונים של עצים משמשים לבונסאי, לכל עץ דרישות ספציפיות לטיפוח וטיפול.

משמעות הדבר היא שיש לבחור את העץ המתאים לאקלים בו חיים והתנאים בהם אפשר לגדל את העץ. גיזום בונסאי הוא ללא ספק  הדרך החשובה ביותר לאימון בונסאי, אם רוצים לקבל אפקט של גנים יפניים. חשוב ביותר לגזום אותו באופן קבוע.

קיימות שתי טכניקות. תחזוקה – גיזום, כדי לשמור ולשפר את העיצוב הקיים של הבונסאי,  וגיזום מבני הכולל גיזום קפדני יותר כדי להעניק לעץ את צורתו או סגנונו הבסיסיים. ככל שגוזמים יותר את הענפים, העלים הופכים לקטנים יותר והסתעפות הענפים גדלה. 

 

חיווט בונסאי

גם החיווט היא טכניקה חשובה באימון בונסאי. החיווט הוא ליפוף חוט ברזל סביב ענפי העץ כדי שאפשר יהיה לכופף ולמקם מחדש את הענפים לפי העיצוב הרצוי. עוברים מספר חודשים עד שהענפים גדלים בכיוון החדש וכשהם מתקבעים, אפשר להסיר את הליפוף.  

נבארי הם השורשים הנראים על פני השטח ויוצרים מראה מיוחד ומורכב של הבונסאי. יצירת נבארי יכולה להיעשות בשתי דרכים, על-ידי גיזום קבוע של השורשים הצומחים כלפי מטה או על-ידי טכניקת ריבוי, שכבות אוויר. הנבארי הם היבט חשוב מאוד של הבונסאי והם מספקים איזון חזותי לעץ באופן אידיאלי ומרשים.

 

שתפו:

מאמרים אחרונים מהבלוג

דברו איתנו

סל קניות
Start typing to see products you are looking for.
×