עץ זית ננסי מעוצב לבית או לעסק

עץ הזית הוא עץ ים תיכוני ירוק-עד. הוא תורבת לפני כ-7,000 שנה והוא אחד העצים העתיקים והמפוארים ביותר. יותר מכל עץ אחר הוא מסמל את השורשיות לארץ ישראל.

הוא ידוע באריכות ימיו, בחוסנו ובעמידותו הגבוהה בפני נזקי מזג האוויר. הזית משמש לאכילה ולייצור שמן זית, ענפיו החזקים מנוצלים כחומר בניה והסקה ובפן האמנותי הוא מאוד פופולארי כעץ בונסאי.

מי לא ירצה את יצירת הטבע המפוארת הזו אצלו בבית, בגינה או בחצר. על עץ זית מעוצב אתם מוזמנים לקרוא במאמר שלפניכם.

עיצוב ואימון עץ זית ננסי

לעץ זית מראה אצילי ומרהיב ביופיו. הוא מסמל שורשיות, עוצמה וחוזק ועלי העץ מסמלים את השלום. הוא מאוד מרשים ומבוקש כבונסאי בשל הקונטרסט המתקיים בין עליו הצבועים בגוון ירוק עמוק לבין קליפת הגזע הדרמטית המלאה חריצים ושקעים, בליטות וצורות, לכל עץ זית יש סיפור.

עץ זית ננסי מעוצב
עץ בונסאי זית מעוצב

הוא כאילו נשאר כעדות מעולם רחוק ועתיק, ראה מראות ונופים שונים וניצב אל מול סערות, סופות, גשמים ושמש קופחת. כל אלו מגולמים בקליפתו ובגזעו היציב, העומד איתן ונראה כאילו עוצב בידי הטבע.

לעץ הזית יש גזע מחוספס ויש בו הרבה עניין ומקום לדמיון. כאילו יש בו דמות נסתרת החבויה בתוך הגזע ומספרת את סיפורו. כך גם כשהוא בונסאי.

מרשים ובמלוא תפארתו. דרך עיצוב עץ זית לבונסאי ניתן להביא את סיפורו, להדגיש אלמנטים שונים בעץ ולפתח אותם עם העץ עצמו.

עץ זית בונסאי

בונסאי עץ זית הוא מרהיב ביופיו, גדול מספיק להצבה במקומות שונים ומקבל אפקט מיוחד כשהוא ניצב בחצר או בגינה. הוא מתאים לכל סביבה, לבית למשרד, לכניסה, גינת גג, לובי, משטחים פתוחים, כחלק ממסלעה ועוד. בכל מקום עץ זית בונסאי משתלב נהדר.


הטיפול בו לא מסובך אך יש להקפיד כי המים מנוקזים ושלא יצטברו עודפי מים. חשוב לטפל במחלות ובמזיקים במידה ומזהים סימנים, לגזום את הענפים ולפתוח את הנוף על פי אופי העיצוב. מומלץ גם לגזום עלים יבשים כדי לעודד צמיחת עלים חדשים.


אחת לשנתיים רצוי לבצע גיזום של השורשים ולהגדיל את כלי הקיבול בהתאם לגודל העץ והנוף. גם זית וגם בנוסאי, אין יותר מיוחד מזה.

בונסאי עץ זית הוא עץ מקסים וקטן. הוא גדל מצוין בשמש ישירה ויקשט בירוק מרהיב את המרפסת או הגינה לאורך כל השנה, עם גזע מרשים ומסיבי. אלו הופכים אותו ליצירת אמנות של ממש ונפלא כבונסאי.


תחזוקה ושמירה על בריאות בונסאי זית היא תהליך אשר דורש התייחסות למיקום העץ, השקיה, דישון, מצע, גיזום והעתקה.

שתפו:

מאמרים אחרונים מהבלוג

דברו איתנו

סל קניות
Start typing to see products you are looking for.
×