סדנאות לקבוצות קטנות המשלבות טיפוח הבונסאי

רוצים לציין אירוע מיוחד או להתנסות בחוויה מעשירה? בואו להשתתף בסדנת בונסאי בסדנאות לקבוצות קטנות.

בתכנית תלמדו איך לגדל, לתחזק ולבנות עצי בונסאי בעיצוב אישי. הסדנה משלבת חלק תיאורטי בו ניתנים הסברים מפורטים על חוקי הגידול והעיצוב של הבונסאי וחלק מעשי במסגרתו מתחילים לעצב ולהקים את העץ.

הקסם של סדנאות לקבוצות קטנות

הסדנאות הקטנות מעניקות יחס אישי וסבלני מכל סדנה אחרת, הן מעשירות את הידע בכל הקשור לתחזוקתו וטיפוחו של עץ בונסאי. כל מי שרוצה להוציא את האמן שבו החוצה, מוזמן לבוא לעבור סדנאות לקבוצות קטנות. בסופן, זוכים להביא הביתה את פרי היצירה האישית. גם במסגרת סדנה זוגית חווייתית אפשר להתנסות ולהכיר את עולם אימון הבונסאי.

בסדנא אפשר להעשיר את הידע ביכולות חדשות, למצוא נתיב יצירה שלא היה ברור עד כה והנה עכשיו הוא פרוס, גלוי ומופלא, לתת מתנה נהדרת למישהו אהוב. עץ בונסאי או להזמינו לסדנא.

הסדנאות מתקיימות באווירה מרגשת של משתלת בונסאי כשמגוון רחב של עצים מעוצבים עוטפים את המשתתפים בסדנא ומכניסים אותם לשקט ולתהליך של העבודה על העץ.

בסדנא מכירים גם כלים לבונסאי שונים, עקרונות הגידול והטיפול וסגנונות עיצוב.

משתתף בסדנת בונסאי עם תעודת סיום
סדנאות בקבוצות קטנות

עיצוב סוגי בונסאי שונים

לאורך השנים התווספו סגנונות רבים של עצי בונסאי, למרות שיש כמה קלאסיים ונפוצים. הסגנונות לוקחים את השראתם מהטבע ומאמנות הפיסול. הם פתוחים לפרשנות אישית ויצירתית ולא חייבים בהכרח להתאים לצורה או תבנית כלשהי.


אך בכל זאת, הם מהווים הבנה בסיסית של צורות ועיצובים שונים וקווים מנחים לעיצוב עצי בונסאי בהצלחה. יש למשל סגנון המתאים לעצים נשירים בעלי הסתעפות נרחבת ועדינה. הגזע ישר וזקוף ואינו ממשיך עד לגובה העץ אלא מסתעף לכמה כיוונים, בערך ב-1/3 מגובה העץ. הענפים והעלים יוצרים כתר בצורת כדור שגם נותן מראה מהמם בתקופת החורף.


מי שמכיר את עקרונות עיצוב הבונסאי יכול בקלות לעשות עיצוב עץ זית. בתהליך של גיזום, חיווט והשתלה מחדש מגבילים את צמיחת העץ. זהו תהליך הדורש סבלנות. הצמיחה האיטית של עץ הזית תורמת למראהו הטבעי, צורת העלים הקטנים נשמרת, הקליפה הסדוקה ועיוות הגזע מעניינים ומתגבשים לאיטם.
עץ הזית הוא גם גמיש ורך והופך את העבודה עימו לקלה. התוצאה הסופית היא יצירת אמנות מהממת ביופייה.


סגנון נוסף הוא זקוף לא רשמי. הגזע גדל זקוף ובצורת S ובכל סיבוב מתרחשת הסתעפות. בסיס הגזע עבה יותר מהחלק הגבוה יותר של העץ.


סגנון משופע מתקבל בטבע כתוצאה מהרוח או כאשר העץ גדל בצל ונוטה לכיוון השמש. בבונסאי סגנון זה גדל לכ-60-80 מעלות.

שתפו:

מאמרים אחרונים מהבלוג

דברו איתנו

סל קניות
Start typing to see products you are looking for.
×