אומנות הבונסאי – סדנאות וקורסים

תדמיינו יצירת אמנות שחומר הגלם שלה הוא עץ. עץ אמיתי, חי. ותדמיינו שאתם האמן/נית שיצרו את יצירת האמנות הזו. שהבאתם את העץ למראהו המרהיב, האסתטי, הייחודי. שיצרתם עץ בונסאי. 

 

מהו עץ הבונסאי?

הפירוש המילולי של בונסאי הוא עץ בתוך מגש. לענייננו, עץ בעציץ. בונסאי היא אמנות גידול וגיזום עצים, אמנות עתיקה ורבת שנים שמקורה בסין אומצה ביפן והתפתחה שם מאוד. אמנות הבונסאי ועוד רעיונות מהתרבות היפנית נכנסו לאמנות הזו, למשל אסתטיקה מינימליזם, דיוק והרמוניה של כול אלה יחד. 

לאורך השנים תפסה אמנות הבונסאי מקום נכבד במערב ורבים הם אלו המבקשים להכירה ולהתנסות בה.

ההשראה לעץ הבונסאי היא נופי הטבע בהם צמחו העצים לממדים זעירים  בשל תנאי גידול קשים. היפנים התבוננו בעצים הללו, וראו שכאשר מקפידים על גיזום וטיפוח, השקיה מסוימת ואוורור של השורשים, העצים יכולים להישאר בממדיהם הקטנים גם בסביבה מתורבתת.

סדנאות בונסאי
קורס בונסאי

אמנות הבונסאי

עיסוק באמנות הבונסאי משלב מספר אומנויות, כגון פיסול, עיצוב, ציור, ועוד. האומנות מושתתת על כללים, חוקים ועקרונות ברורים, על פיהם מעצבים את העצים. לתוך כל אלו יוצק המגדל את רעיונותיו היצירתיים ותפישותיו לגבי המראה הרצוי לו. 

כך שלא רק העץ כיצירת אמנות מסקרן ומושך את העין, אלא גם התהליך עצמו. תהליך מרתק שאנו מזמינים אתכם להתנסות בו. אנו מציעים סדנאות וקורסים ברמות העמקה שונות באמנות הבונסאי.

סדנאות לקבוצות וזוגות

הסדנאות שלנו הן בנות שעתיים וחצי עד 3 שעות והן תהליך מהנה וחווייתי של חשיפה לעולם הבונסאי. במהלך הסדנא נשמע על עקרונות הגידול, על הקריטריונים הדרושים לעץ כדי להיקרא בונסאי, נכיר סוגי בונסאי ובעיקר נתרגל יצירת עץ בעצמנו. 

אלו סדנאות בקבוצות קטנות מגניבות לילדים ומבוגרים, מתאימות לבילוי מהנה וייחודי של הורה וילד, מפגש חברים, אירוע משפחתי שרוצים לחגוג בדרך קצת שונה או גיבוש בין עמיתים לעבודה. 

סדנה זוגית חוויתית במשתלת הבונסאי מאוד פופולרית אצלנו , זה כל כך מקסים לראות איך אתם מקפיצים רעיונות אחד מהשני! מה דעתך לפנק את החצי השני שלך ביום מיוחד בזמן יצירתי ביחד שכולו הרמוניה, העשרה ועיצוב עצי בונסאי.

קורס בונסאי

למעוניינים בלמידה מעמיקה יותר יש לנו שני קורסים, בני חמישה מפגשים כל אחד, כל מפגש בן  שלוש שעות. אלו קורסי בונסאי, רמה 1 ו-2 בהם מועברים עקרונות היצירה, החל מבחירת חומר הגלם המתאים, העיצוב, ועד לשתילה בעציץ. בכול שיעור לצד התיאוריה גם נתרגל ונתנסה בעיצוב העץ.  

לכל קורסי וסדנאות הבונסאי

שתפו:

מאמרים אחרונים מהבלוג

דברו איתנו

סל קניות
Start typing to see products you are looking for.
×