אמנות יפנית המשתלבת בהרמוניה של הטבע: משתלה יפנית בישראל

משתלה יפנית מאפשרת למבקרים להיחשף מקרוב לאומנות הבונסאי ולאומנות עיצוב הגן היפני. במשתלה תוכלו למצוא את האלמנטים הדרושים ליצירה וגידול עציץ בונסאי או לעיצוב גן יפני משלכם, ולצד זה תוכלו להכיר את הרעיונות והגישה האומנותית העומדים בבסיס הבנייה ועיצוב הגן.

המרכז הישראלי להעשרה ואומנות הבונסאי מזמין אתכם להכיר ולטעום מקרוב את אומנות הבונסאי בהדרכות וקורסים מעשירים בתחום.

אמנות הבונסאי

אומנות הבונסאי היפנית המסורתית, היא אמנות גידולם של עצים ננסיים בעציצים. שיטת הגיזום והטיפוח הייחודית לאומנות זו, מאפשרת לגדל זנים רבים ושונים באופן שבו העץ ממשיך להתפתח אך שומר על ממדים קטנים.

כלומר אין מדובר על עצים ננסיים מטבעם, אלא על עצים כמו זית, בוגנוויליה, פיקוס ועוד, שמתפתחים בתוך העציץ ונותרים זעירים לעומת גודלם הרגיל.

אומנות מסורתית זו התפתחה מתוך הטבע ממש, בעת ההתבוננות של האומנים היפניים על טבע הבר הפראי. בין נקיקי הסלעים, במורדות ההרים ובאזורים קשים מאוד למחייה, הם הבחינו כי קיימים עצים בוגרים ומפותחים שנותרו ננסיים. האומנים היפניים גילו כי כאשר שומרים על אוורור של השורשים השקיה רציפה בתוך אדניות מיוחדות והקפדה על גיזום וטיפוח תדירים, העצים מתפתחים ממש כמו בנקיקי הסלעים.

גידול הבונסאי מתחיל בבחירת עץ מתאים, בריא, בעל עלווה רעננה וגזע חזק. התהליך ממשיך בהתבוננות מעמיקה על העץ, שבעקבותיה מתחיל הגיזום מתוך הזרימה עם אופיו הייחודי וכיוון גדילתו הטבעית של העץ. בעת עיצוב העץ, האומן מתכנן וגוזם בו חללים שיוצרים את אופיו הייחודי ומאפשרים למתבונן התבוננות מדיטטיבית.

בוטניסתית במשתלה יפנית
עובד במשתלה יפנית

תכנון גן יפני

הגן היפני המסורתי, נועד לאפשר לבני האצולה היפנית שניהלו חיים עמוסים ולא פשוטים, מקום לשקט, רגיעה והתבוננות. הגן תוכנן כך שיאפשר למטייל בו ליהנות מההרמוניה נוסכת הרוגע והשלווה המאפיינת את הטבע, וממנוחה על ידי שילובם של ספסל או בית תה של ממש, כמקומות המאפשרים עצירה והתבוננות.

היום בלב המציאות הישראלית רוויית המתחים והעומסים, הגן היפני המביא אי של שקט והרמוניה, הופך מבוקש מתמיד, מאותן הסיבות ממש.

הנכם מוזמנים לביקור מרתק במשתלה היפנית בכפר הרא”ה, לסיור, קורס או רכישת עצים ננסיים כמיטב המסורת היפנית

שתפו:

מאמרים אחרונים מהבלוג

דברו איתנו

סל קניות
Start typing to see products you are looking for.
×