כיצד ליצור גינת בונסאי ביתית?

גינת בונסאי ביתית היא דרך נפלאה לקרב את שלוות הטבע לאזורי מגורים או עבודה. עם נגיעות אמנותיות, כל חלל הופך לגלריה חיה.

בין אם מעצבים בונסאי בגינת הגג או יוצרים גינה בחצר, מדובר ביצירה מושלמת לכל בית. הנה כל הפרטים על גינת עציצי בונסאי ביתית.

עיצוב גינה יפנית
גנים יפניים

אילו עצי בונסאי מתאימים לגינה ביתית?

זג האוויר. דוגמאות לעצים המתאימים לגינת בונסאי:

  1.  בונסאי ערער. אחד מסוגי הבונסאי הפופולריים ביותר, הידוע בעמידותו ובטיפול הקל בו.
  2.  פיקוס גרין איילנד. עצי פיקוס אהובים גם הם על הבונסאים. אלו צמחים טרופיים עם ענפים גמישים ועלים מבריקים היכולים לשגשג באור חלש ויכולת התאוששות מהירה ממצבים כגון השקיית יתר או הזנחה.
  3.  בונסאי עצי זית. מצוינים לאקלים חם יותר ומתאימים במיוחד לגינת גג או בתור עצי בונסאי למרפסת. העלים הקטנים והגזעים המשורגים היפהפיים שלהם, הופכים אותם למושכים מבחינה חזותית., הם לא זקוקים להשקיה מרובה ורמת התחזוקה שלהם יחסית נמוכה.

סוגי עצים נוספים המתאימים ליצירת גינת עציצי בונסאי ביתית הם פלפלון סיני, בוגנוויליה פינק פיקסי, אולמוס קטן עלים, רגלנית אפריקנית, סיזיגיום מכבדי ועוד.

פורטולוקריה בונסאי
פורטולוקריה
בונסאי פלפלון סיני

יצירת גינת עציצי בונסאי ביתית

לאחר בחירת זני העצים, הגיע הזמן לתכנן את פריסת הגינה. המיקום הוא המפתח. עצי בונסאי זקוקים לאיזון הנכון בין אור השמש, מים וזרימת אוויר כדי לשגשג. אלו הדברים שכדאי לקחת בחשבון:

  •  אור. רוב עצי הבונסאי זקוקים לשפע של אור והם משגשגים בחוץ, שם הם יכולים לקבל אור שמש מלא או חלקי. אם העציצים אינם עומדים בחוץ, חשוב שהם יונחו ליד חלון.
  •  השקיה. צרכי ההשקיה של עצי הבונסאי משתנים בהתאם לזן העץ, לאקלים ולעונה. בדרך כלל משקים כאשר מרגישים שהאדמה מעט יבשה. חשוב לא לתת לאדמה להתייבש לחלוטין.
  •  גיזום והדרכה. גיזום קבוע שומר על צורתם ובריאותם של עצי הבונסאי. סדנאות לקבוצות קטנות הן דרך מצוינת ללמוד את טכניקות הגיזום, החיווט ועיצוב הבונסאי. הסדנאות מספקות לעתים קרובות התנסות מעשית והדרכה אישית ממומחים.
  • בחירת העציצים. עציצי בונסאי צריכים להשלים את צורת העץ אך מבלי להשתלט עליה ויש תפקיד משמעותי באסתטיקה הכללית.

לסיכום, גינת בונסאי מעוצבת בקפידה יכולה לשנות את החלל החיצוני, ולהפוך את העצים למרכז תשומת הלב. את הגינה ניתן ליצור בגבהים שונים, עם יצירת פרספקטיבה ומשחק בין עצים גבוהים ונמוכים.

האפשרויות הן אינסופיות. מה שבטוח הוא שמצבור עשיר של עצי בונסאי המטופלים כהלכה וממוקמים נכון לוכד את העין והופך כל עץ לחלק מיצירת אמנות מפוארת ומרשימה.

שתפו:

מאמרים אחרונים מהבלוג

דברו איתנו

סל קניות
Start typing to see products you are looking for.
×