איך גנים יפניים יהוו חלק מביתכם?

יש לך בית יפה ונעים, עבודה מספקת, זוגיות או משפחה אבל משהו מרגיש לא שלם. כאילו ביום העמוס שלך, גם אם הוא עמוס בכל טוב, יש הרגשה שאין לחלוטין מקום לנשום. אם זה נשמע לך מוכר, אולי שווה לך להשקיע בהקמת גנים יפניים בבית.

סגולות הגן היפני

גנים יפניים הם לא רק ליופי. האסתטיקה הייחודית של הגן היפני הולכת יד ביד עם הזרם הבודהיסטי המוכר לרוב במערב כ”זן בודהיזם”. ממש על רגל אחת, הזן מקדש התבוננות לא שיפוטית, הן על העולם והן על עצמנו. 

אנו מבצעים זאת לא במחשבה לוגית ושכלית, אלא במעשים הכוללים מדיטציה ותרגול רב של הערכת הטבע והסביבה, קבלת העולם והעצמי כמות שהוא, המעצבים בתורם, את תפיסת העולם והלוגיקה שלנו. 

אם נחזור לענייננו, הגן היפני המסורתי התחיל כמעין “זן לעשירים”. הרעיון היה ליצור פיסת טבע מרגיעה במקום נגיש ונוח, שיאפשר רגע של הפוגה מחיי היום-יום העמוסים, ויהווה מקום להתבוננות, חיבור ומדיטציה. מה הפלא שהרעיון הזה כל כך קוסם לנו?

גנים יפניים מעוצבים
גנים יפניים

הגן היפני שלי

אנחנו לא ביפן, ובכול זאת לגנים יפניים במערב יש ערך רב. לכן, כשמדברים על עיצוב גן יפני בבית, הגישה הטובה ביותר היא שילוב בין מזרח ומערב – לא להתעלם מהאסתטיקה, אבל לבחור מה שמשרה עלינו רוגע, מאפשר מנוחה, ונותן לנו אושר אמתי. 

כאן, נשאלת השאלה מה אתה רוצה בגן שלך. יש כאלו שיעדיפו לקשט אותו עם אמירה חזקה, כמו למשל עם עצי זית ננסיים המסמלים עוצמה, שורשיות חזקה ואצילות לא מתפשרת. 

מנגד, יש את אלו שיעדיפו לשלב משהו יותר פרקטי, למשל עצי פרי ננסיים אשר יניבו פירות טעימים, יחד עם פריחה משגעת בעונה המתאימה. הכול עניין של העדפה אישית.

גנים יפניים הם לא עבודה פשוטה

גם אם העניין הרוחני והעיצובי ברורים לכם, עיצוב גנים יפניים זה לא עסק פשוט. צריך לדעת כיצד לתכנן את הגן, אילו צמחים, אבנים ועצים לקנות, וכמובן מה התקציב שרוצים להשקיע בבניית הגן. למרבה המזל, יש מקומות כמו “בונסאי-ארט” המתמחים בגנים יפניים, ובבונסאי בפרט. 

 

עץ בונסאי הדס
עץ בונסאי הדס
בונסאי פיקוס מקרוקרפה
בונסאי פיקוס מקרוקרפה

החברה מציעה הדרכה ממקום של היכרות עם סוגי גנים יפניים, מסורת המזרח והעין המערבית. החברה גם מציעה סדנאות בונסאי לאלו שירצו ורוצים לקחת חלק יותר פעיל בעיצוב הגן שלהם, ומאפשרת ליווי ותמיכה כשהמושכות בידיים שלכם.

שתפו:

מאמרים אחרונים מהבלוג

דברו איתנו

סל קניות
Start typing to see products you are looking for.
×