טיפול בעצי בונסאי במסירות ואהבה

טיפול ותחזוקה של עצי בונסאי הוא תהליך מרתק וכשמתחילים, “נשאבים” לתוכו. מכיוון שמדובר בעצים הגדלים בתוך עציצים קטנים יש לפעול על פי כמה הנחיות בסיסיות בעת ההשקיה, הדישון והגיזום של העצים. כאשר יודעים את הכללים לטיפול ושומרים על התנאים המתאימים לגידולו, הבונסאי יכול להמשיך ולצמוח עוד שנים רבות. מה שחשוב הוא שהתהליך של טיפול בעצי בונסאי יעשה עם אהבה ובהשקעה. כך אפשר להגיע לתוצאות יפיפיות של עצי הבונסאי. בואו נצלול לעולם הטיפולי של עצי בונסאי.

טיפול בעצי בונסאי כחלק משגרת יומכם

עצי בונסאי נחשבים לעדינים יותר ביחס לצמחים אחרים הגדלים בעציצים בסביבה מקורה.

אך, כאמור, אם מבצעים כמה עקרונות בסיסיים, היופי הזה יכול להישאר איתכם לשנים רבות. רוצים מראה של גנים יפניים בביתכם? צרו אוסף מרהיב של עצי בונסאי יפיפיים ותוכלו ליהנות מיופיים ומגידולם.

 

טיפול ומעקב בעצי בונסאי
כלי עבודה לעצי בונסאי

כיצד מטפלים בעצי בונסאי?

 על טכניקות של גידול בונסאי ניתן ללמוד בקורסים המכשירים מאמני בונסאי ובסדנאות שונות, קצרות טווח. תהליך הלמידה דורש אימון והתנסות. מעבר לאופני הטיפול עצמו לומדים את סוגי העיצוב השונים וזני העצים המתאימים לבונסאי.

למסיימי הקורסים ניתנת אפשרות להתמקצע, לקבל עצות ותשובות ולהכיר טכניקות ספציפיות באמצעות סדנאות לקבוצות קטנות העוסקות בדרכים מתקדמות לעיצוב ובתהליכים שונים של האימון הבונסאי.

החלק החשוב ביותר בטיפול בעצי בונסאי הוא ההשקיה. התדירות בה צריך להשקות את העץ משתנה בהתאם למין העץ, גודלו, גודל העציץ, העונה, תערובת האדמה והאקלים. בנוסף, דישון קבוע במהלך תקופת הגדילה של העץ הוא חיוני לבונסאי כדי לשרוד ולשגשג.

מכיוון ששורשי הבונסאי מוגבלים בחיפושם אחר חומרים מזינים הם זקוקים להשלמת הדישון מתאים.

גידול בונסאי

אחזקה והמשך טיפול מסור בבונסאי

את הדרך אל הבונסאי כדאי להתחיל בהכרה של כללים בסיסיים לגידול בונסאי ואחזקתו שיסייעו בבחירה הנכונה של זן העץ, צורתו וגודלו והתאמת הצרכים שלו בהמשך. לדוגמא, עץ זית מעוצב זקוק להשקיה מתונה, לחצי צל עד שמש מלאה ורצוי למקם אותו במרפסת או בגינה כדי שיקבל בין 3-4 שעות שמש כל יום. ויש להקפיד על דישון מסודר וקבוע. תחזוקה ביחד עם טיפול בעצי בונסאי מאפשרים להם לחיות הרבה שנים.

מעוניינים לדעת עוד על טיפול בעצי בונסאי? להתחבר לחוויה של אימון הבונסאי? אתם מוזמנים לפנות אלינו ולקבל מידע על הקורסים וההכשרה שאנו מעבירים או לעבור סדנה זוגית חווייתית כדי “לטעום על קצה המזלג” את עולם הבונסאי המופלא.

צרו עימנו קשר ונשמח להפגיש אתכם עם חוויה מרתקת ומעשירה מאין כמוה. מי שמתחיל, לא יכול להפסיק. מתאמן ומגיע לתוצאות מרהיבות.

שתפו:

מאמרים אחרונים מהבלוג

דברו איתנו

סל קניות
Start typing to see products you are looking for.
×