חשיבותו של עיצוב עץ זית

בונסאי מעץ זית הוא מרשים ויפיפה, בעל מראה עתיק ואצילי עם קונטרסט דקורטיבי בין צבע הירוק עמוק של העלים לבין קליפת הגזע המשורגת בחריצים רבי שנים. לפני עיצוב עץ זית וגידולו כבונסאי צריך בראש ובראשונה להחליט על סגנון העיצוב.

לאחר מכן קובעים מה הגודל המתאים בעציץ, מפתחים את הגזע ומעצבים את העלווה עם גיזום מתאים. על בונסאי עץ זית המשיכו לקרוא.

עיצוב עץ זית בר ננסי
ערכת sakura לטיפול וגידול בונסאי
בונסאי זית

עץ זית מעוצב

אחד הזנים הפופולאריים ביותר לבונסאי הם עצי הזית. עצים ים תיכוניים שהפכו למבוקשים בהרבה בתים, בפנים ובחוץ, וגם מספר האנשים אשר לומדים איך ליצור בונסאי מעץ זית הולך וגדל. אימון בונסאי הוא תהליך מרתק בו לוקחים את חומר הגלם, עושים לו עיצוב ראשוני ואז נותנים לו לגדול. 

עץ הזית מעניק תבנית כללית ועל פני אימון רב שנים הוא מקבל את מראהו הבונסאי היפיפה. התחלת  עץ זית מעוצב מחומר גלם כאשר בהמשך ובאופן הדרגתי נבנה מראהו המעוצב.

שכבות הולכות ומתעבות וגדלות וענפים בודדים הופכים לפלטות הנותנות לעץ את המראה המעוצב שלו. השינויים נעשים על-פני שנים כשבין גיזום לכיפוף העץ נח, מסתגל וצומח ומקבל את מראהו. 

גם האדם שמעצב את הבונסאי עובר תהליך ביחד עם העץ. הוא לומד הקשבה עצמית, ריכוז, שקט פנימי ועובר תהליך מרגיע שמכניס אותו למקום רגשי שקט. הוא לומד לדייק את הטכניקה ולהתבונן. זהו תהליך של התמדה וסבלנות המשפר את אורח חייו.

 

עיצוב בונסאי מעץ זית

באופן כללי, בונסאי זית נראה כמו עץ הזית בטבע, אך בקטן. התאמה של כלים לבונסאי לעץ עצמו מאפשרת סוג גידול מיוחד של העץ בעציץ בו הוא שתול. ברגע שמכירים את הטכניקות הכלליות והעקרונות של הפיכת העצים להיות עצים ננסיים אפשר להתחיל לעבוד, אבל נדרשים שנים של גיזום, חיווט, שתילה מחדש כדי להגביל את צמיחת עץ הזית. נינוס של עצים זה תהליך שמשפיע על מבנה העץ.

לכן אחת המיומנויות החשובות ביותר כדי לשלוט בתהליך זה סבלנות. העץ גדל לאט, בעל צורה טבעית, עלים זעירים, קליפה סדוקה ומעניינת. התוצאה הסופית היא יצירת אומנות מהממת ביופייה.

 

בחירת חומר הגלם

כשמעצבים בונסאי מעץ זית רצוי לבחור בעץ צעיר, בריא, בעל גזע חזק ויפה. כדאי לבחון שאין סימנים למזיקים כלשהם בעץ. מומלץ לבחור בעץ שכבר יש לענפים שלו טוויסטים מעניינים ותבנית גידול ייחודית המאפשרת לעבוד עם ההתפתחות הטבעית של העץ. 

הזן הטוב ביותר לבונסאי הוא זית הבר. העלים הזעירים והקליפה הגסה הופכים אותו לעץ מרשים ביותר.

 

שתפו:

מאמרים אחרונים מהבלוג

דברו איתנו

סל קניות
Start typing to see products you are looking for.
×