הדרך לגדל בונסאי פלפלון סיני

פלפלון סיני הידוע גם בשם פלפל סצ’ואן, הוא דוגמא שובת לב וייחודית לאמנות גידול הבונסאי העתיקה. עם עלווה עדינה וקליפה מרשימה, בונסאי הפלפלון הסיני, הוא הזדמנות ליצירת מראה מיניאטורי המשקף את יופיו ושלוותו של הטבע.

עציץ בונסאי פלפלון סיני

טיפוח פלפלון סיני

טיפוח בונסאי פלפלון סיני דורש סבלנות, מיומנות והבנה עמוקה של צרכי הצמח.

כמו כל עצי הבונסאי, גם בונסאי פלפלון סיני דורש תשומת לב קפדנית להשקיה, תאורה וגיזום כדי לשמור על צורתו ובריאותו.


כשבוחרים את חומר הגלם, מומלץ לבחור בעץ עם גזע מפותח, ענפים מאוזנים ועלווה בריאה. חשוב גם לבחור תערובת מתאימה של עציצים, אדמה המספקת ניקוז נאות וחומרים מזינים לשגשוג הבונסאי.

מאפייני הגידול של הפלפלון הסיני

פלפלון סיני, הידוע גם בשם פלפל סצ’ואן, גדל באזורים שונים באסיה ונפוץ במיוחד בהימלאיה, סין (חבל סצ’ואן), יפן וקוריאה.

העלים הקטנים, המבריקים בגוון ירוק כהה וקליפתו הייחודית, המפתחת דפוסים ומרקמים מורכבים לאורך זמן והענפים הקוצניים הופכים אותו למועדף בקרב חובבי הבונסאי.

הנה גם מעקרונות גידול בונסאי של פלפלון סיני:

  1. באקלים חם ניתן להחזיק את הפלפלון הסיני בחוץ כל השנה. אם הוא מוצב בבית ממוזג, כדאי למקם אותו במקום חם ומאוורר, באור שמש או בחצי צל.
  2. יש להימנע מלחשוף את הצמח לשמש ישירה לפרקי זמן ממושכים שכן הדבר עלול לגרום כוויות לעלים. חשוב להימנע מלחשוף את העץ לטמפרטורות הנמוכות מ-0 מעלות.
  3. את הגיזום יש לבצע באופן קבוע כדי לשמור על צורתו של העץ, לעודד צמיחה חדשה ולקדם הסתעפות ועלווה צפופה. חשוב להסיר ענפים מתים או חולים.
  4. במהלך הקיץ מומלץ להשקות את הפלפלון הסיני בנדיבות אך להקפיד על קרקע מנוקזת היטב. בעיקרון, בונסאי פלפלון סיני אוהב סביבה לחה ולא יבשה מדי.
  5. עלי בונסאי סופגים לחות מהאוויר, מה שמסייע להם להישאר בריאים. אם האוויר בבית יבש מדי והבונסאי לא נראה מאושר, אפשר לסייע לו על-ידי השפרצת מים על העלים.

זה מחקה את הסביבה הטבעית של העץ. אך חשוב לזכור כי לחות רבה מדי עלולה להוביל לעובש, מחלות או לבעיות אחרות, לכן יש למצוא את האיזון הנכון. החזקת הבונסאי במקום בו יש זרימת אוויר טובה מסייעת לשמור על רמת הלחות הנכונה.

כדאי להשתמש בדשן נוזלי המיועד לעצי בונסאי. ולשים אותו כל שבועיים מהאביב עד הסתיו. בחורף, אחת לחודש, בהתאם למינון המומלץ. בקיץ ניתן להשתמש בדשן אורגני מוצק.

יש לגזום עלים חדשים לאחר שהתפתחו ארבעה עלים ולהשאיר שניים. להימנע מגיזום מלא. כדי לעצב עץ בונסאי ניתן לחווט כל השנה.

יש לבצע העתקה בערך כל שנתיים, באביב. עצים בוגרים יותר ניתן לשתול מחדש כל שנה שלישית. ההעברה מתבצעת כדי לרענן את הקרקע ולעודד צמיחת שורשים בריאה.

לסיכום, בונסאי פלפלון סיני הוא תוספת שובת לב לכל קולקציית בונסאי. עם מאפייניו הייחודיים, כולל עלווה דקה, פריחה עדינה וקליפה משורגת ורבת חן, בונסאי הפלפלון סיני מציע לבונסאים הנאה מלאה מיופיו של העץ בגודלו המיניאטורי.

על ידי ביצוע טכניקות טיפוח וטיפול מתאימים, אפשר ליהנות מיופיו של בונסאי הפלפלון הסיני במשך שנים רבות.

טיפ: כדי להשיג פריחה מוגברת מרשימה ניתן לבצע בחודש אפריל defoliation, הסרת עלים כללית, ולהשאיר רק את הפרחים.

שתפו:

מאמרים אחרונים מהבלוג

דברו איתנו

סל קניות
Start typing to see products you are looking for.
×