אילו כלי עבודה קיימים לעץ הבונסאי?

אמנות גידולי עצים לבונסאי היא אומנות עתיקה בת למעלה מאלף שנים. המשמעות המילולית של בונסאי הוא עץ בתוך עציץ, אך מאחורי שלוש המילים הללו עומד עולם רחב, מסקרן ועשיר מאין כמוהו.

סוגי העצים שניתן לאמן ולגדל כבונסאי הם רבים ומגוונים. הבונסאי מזוהה אמנם עם יפן, אבל מקורו הוא בסין שם הוא נקשר לדת הזן בודהיזם. כיום עצי בונסאי משמשים בעיקר כפריט דקורטיבי, ולעוסקים באימון הבונסאי זהו גם תהליך של למידה ויצירה מרתקים. כלי אימון הבונסאי הם בחלקם ייעודיים ובחלקם לקוחים מתחומים אחרים, כשהעיקר זו טכניקת הגידול.

בואו נפרט על סוגי כלים לבונסאי.

כלים לבונסאי

כלי טיפול ואחזקה בבונסאי
ערכת sakura לטיפול וגידול בונסאי

התאמת הכלים לעץ הבונסאי

כלים לבונסאי הם גם אלו בהם שותלים את העץ. ראשית, חשוב שתהיה הרמוניה בין העציץ לעץ הנשתל בו. לדוגמא, עץ זית מעוצב הוא בעל מראה עתיק ואצילי, והעציץ בו הוא נשתל חייב להשלים אותו מבחינת המראה והסגנון של היצירה האמנותית. את העציץ חשוב לבחור בקפידה מאחר וזו בחירה לשנים רבות ויש להקפיד לרכוש עציץ שיוצר במיוחד לבונסאי.

מה יש בעציץ בונסאי? חורי ניקוז גדולים. יותר גדולים מעציצים רגילים. הצד הפנימי שלו הוא ללא גלזורה, כדי לא להפריע בצמיחת העץ.

העציצים קיימים במגוון עשיר של צורות ודגמים קלאסיים, המתאימים במיוחד לבונסאי.

כלים לטיפול בבונסאי

מעוניינים להכיר עוד את האומנות המופלאה של אימון עץ הבונסאי? היכנסו לאתר של המרכז הישראלי להעשרה ואומנות הבונסאי. טיפול בעצי בונסאי נותן למאמן עץ הבונסאי הזדמנות לקחת תפקיד מהורהר ויצירתי בצמיחתו של סמל היופי של הטבע. אתם מוזמנים לשמוע עוד על כך, להתרשם ולחוות.

שתפו:

מאמרים אחרונים מהבלוג

דברו איתנו

סל קניות
Start typing to see products you are looking for.
×