אומנות או גננות? הכירו את בונסאי

עץ בונסאי לבית- מה זה דורש ממני?

כאמור, עץ בונסאי איננו ננסי מטבעו, והמשמעות היא שיש לטפל בו ולדאוג לתחזוקה שלו באופן יום- יומי. טיפול בעץ בונסאי משמעו גיזום, השקיה ודישון קבועים וכאשר הצמח לוקה במזיקים או במחלות גם זה דורש טיפול מתאים. חלק מגידול עץ הבונסאי הוא טיפול במצע הגידול והחלפה שלו בהתאם לקצב הצמיחה של העץ והשורשים.

טיפים לבחירת העץ האידיאלי


ישנם מספר דגשים שחשוב לשים לב אליהם בזמן שבוחרים בעץ לגידול ביתי:
• בחירה בזן שניתן לגדל בתנאים העומדים לרשותכם מבחינת כיווני אוויר ואור שמש ישירה או חצי צל.
• בחירה בעץ ללא נגעים ומזיקים.
• בחירה בעץ שגודלו מתאים לשטח הגידול העומד לרשותכם.
כל אלו הכרחיים כדי לגדל את עץ הבונסאי בצורה אידיאלית, כך שהוא יהיה בריא חיוני ורענן ואתם תהנו מפריחה יפה שמניבה פרי.

סוגים של עץ בונסאי

תחת הקטגוריה של עצי בונסאי נכללים עצים רבים, ביניהם עצי פרי ננסיים כמו עץ בונסאי קלמונדין, עץ בונסאי פיקוס, עץ זית בונסאי ועוד. עצים מסוג זה מתרכזים לרוב במשתלה לעצי בונסאי, בה מתמחים ביצירה וגידול של העצים בתנאים אופטימליים. בהגיעכם למשתלה המתאימה, בעזרת הדרכה תוכלו לבחור את סוג העץ המתאים לכם שיענה על הרצונות שלכם וכמו כן תקבלו הסבר על אופן הטיפול המתאים לו בבית.

מחירים ותחזוקה - כמה זה עולה

לעצי בונסאי טווח מחירים נרחב שמתחיל בכמה מאות שקלים ונגמר בכמה אלפים. לעץ זית בונסאי מחיר שמשתנה בהתאם לזמן שהעץ נמצא באימון ולכן אם בחרתם בעץ בונסאי גדול, מחירו לא יהיה בהכרח גבוה יותר מעץ בונסאי שנראה ננסי. עלויות התחזוקה השוטפת של העץ אינן כבדות משקל ולא אמורות להוות שיקול כלכלי ולכן במעמד רכישת העץ התייחסו למחירו כהוצאה העיקרית ונסו להתאים אותו ליכולותיכם הכלכליות.

שתפו:

מאמרים אחרונים מהבלוג

דברו איתנו

סל קניות
Start typing to see products you are looking for.
×